Strikke noe til meg selv

Jeg har enda ikke strikket noen plagg til meg selv men kjenner nå lysten mer enn noen gang. Jeg er ingen tålmodig strikker, og selv om jeg strikker det meste av krevende plagg til barn, synes jeg det høres fryktelig kjedelig ut å strikke et helt plagg til meg selv. En annen ting er at jeg føler at barna aldri får nok strikkaklær. Det dukker stadig opp nye plagg og design som jeg bare MÅ strikke til dem, og strikkelista er alltid evig lang.

9041713-14_2
Bilde fra Sandnes Garn

Batikkgenser. Her kan man velge sine favoritt fargetoner, i en og samme genser.

Denne sesongen synes jeg Sandnes Garn har lansert finere hefter til voksen enn til barna. Jeg liker enkle plagg, og der synes jeg de virkelig har truffet spikeren på hodet denne høsten. Heftene «Hverdag» og «alpakka» inneholder flere plagg jeg falt pladask for. Du vet de plaggene som alltid blir favoritter i garderoben. De plaggene du vil bruke hver eneste dag. Nå kan du strikke dem selv. Heftene finner du her.

9041713-3
Bilde fra Sandnes Garn

Rillejakke. Et pefekt basic plagg man gjerne skulle hatt i flere farger.

9041711-8_2
Bilde fra Sandnes Garn

Kimonoen. Denne må være helt perfekt på litt kaldere dager. 

9041713-1_3
Bilde fra Sandnes Garn

Blomsterjakka. Den som bare hadde hatt strikkekondis til denne fine jakken.

9041715-13_1
Bilde fra Sandnes Garn

Patentjakka. En basic jakke med en liten vri. I tweed blir den utrolig kul.

9041715-13_2
Tweed garn er undervurdert. Bilde fra Sandnes Garn

Jeg har vært stor fan av Mette bak petiteknit lenge. Jeg har til nå bare strikket barneplagg fra henne, men nå har hun gidd ut, og kommer med, så mange fine plagg my size. Klassisk smock cardigan er jo nesten et mesterstykke å strikke. Den krever nok sin strikkekondis den også, men se bare så fin den er. Nå teststrikkes det visst en «ingen dikkedarer» cardigan også. Den er jo bare helt nydelig. Den skrives rett opp på «når jeg finner motivasjon til å strikke plagg til meg selv» lista. Mette har også laget oppskrift på ei lue og skjerf jeg synes er veldig fine. Kanskje det er disse plaggene jeg skal starte med? Oppskriftene finner du her.

Screen_Shot_2017-08-04_at_13.40.53_ce46b3a0-6cb9-4994-b513-1ed20c321dd9_1024x1024
Bilde fra Petitknit, Dama på bildet er @hanneoorlien på instagram. Jakken har hun strikket selv
IMG_1362_16d87f15-8dd1-40cf-9000-6bd9fa99dd4c_1024x1024
Bilde fra Petiteknit