Snekkerstrikkebukse

Et plagg jeg virkelig har lagt min elsk på er snekkerstrikkebuksen fra Paelas. Jeg husker første gang jeg så bilde av denne på instagram. Et enkelt plagg man har kjennskap til fra før – men nå kunne man strikke den. Helt perfekt – både til jenter og gutter. Til små barn – og til de litt større. Minstemann har nå to av disse. Den i kitt er strikket i Dale Garn lille lerke og den Cognac fargede i Knitting for Olive sin merino.

IMG_1126
Snekkerstrikkebukse fra Paelas

Den Cognac fargede er en utrolig lett bukse. Ved å strikke Knitting for Olive sin merino på pinne 3,5 holdt jeg strikkefastheten i oppskriften og får et luftigere plagg. Skal du strikke i dette garnet, bør du selv strikke en prøvelapp for å se egen strikkefasthet.  I lille lerke er den litt mer kompakt, men kvaliteten er utrolig deilig. Myk, men ikke for varm. Det er det jeg digger med blandingsgarn. Da er det ingen hindring at været er litt varmere – eller om man har barn som blir veldig fort varme. Begge to er perfekte bruksplagg.

Ikke bare sitter buksen veldig godt på, men den er enkel og kan kombineres med andre plagg du allerede har i garderoben. Jeg er svak for de enkle designene, det er de som blir mest brukt hos oss.

IMG_1223
Kitt + olivengrønt = sant

Vinterkysa er et mønster laget av Heidi Pettersen og du kan bla kjøpe mønsteret her. Denne lua er helt genial – og siden den er så kjapp å strikke mange med god samvittighet. Den olivengrønne jakken er klassisk cardigan fra Ministrikk, strikket i Dale Garn Lerke. Denne gleder jeg meg til å ta i bruk.

IMG_1160
Kitt kan kombineres med det meste.

Klær med striper gjør meg mo i knærne og denne bodyen fra Monsieur Mini skal vi bruke masse. Vinterkysa og sko fra Bisgaard som tilbehør.

IMG_1209

Det finnes mange selebukser å strikke, og jeg er svak for dem alle. Synes likevel denne fra Paelas skiller seg litt ut. Dette er nok mest på grunn av passformen og at jeg synes selebukse med smekke er veldig praktisk. Da er man sikker på at den lille kroppen er god og varm. Og så er det jo himla sjarmerende med selebukser kombinert med kulemager.

IMG_1169

IMG_1200
Sko fra Plystre og basic body fra Minipop

Nå håper jeg du finner frem pinnene, kanskje med en snekkerstrikkebukse på pinnene? Jeg mener nemlig at den er perfekt nå fremover våren og man kan legge igjen yttertøyet hjemme.

God strikkehelg fra meg!