Strikk + striper = sant

Det beste med strikk, er at man kan lage en egen garderobe til barna som ingen andre har. Selvfølgelig inspireres vi av hverandre og strikker gjerne plagg i samme farger, men kombinerer man strikk med plagg som allerede finnes i garderoben, får man gjerne sin egen stil.

Jeg digger striper og ble så glad når jeg kom over disse plaggene fra Monsieur Mini. De enkle plaggene som kan kombineres med både jakker og bukser du har i skuffene med strikk fra før. Jeg er veldig glad i Cognac fargen, og denne klassiske cardiganen har vært mye i bruk hos oss. Med sitt enkle snitt, strikket i deilig alpakka, holder den seg fortsatt nesten like fin som ny. Den er strikket i pure alpakka fra Pickles – men fargen er dessverre utgått. Med vårens nye sko fra Bisgaard i hus, gleder jeg meg til å kle opp Kasper i dette.

IMG_0928IMG_0918

IMG_0935

Det siste året har det blitt mye klær til minstemann. Selv om Ulrik på 3,5 synes det er veldig kjekt å kle seg pent og selv om jeg får bestemme hva han skal ha på seg, får jeg ikke puttet like mye strikk på han. Det går mye i joggeklær i barnehagen og da synes jeg det er litt kjekt å kjøpe inn behagelige plagg, som også har det lille ekstra. Synes også det er kjekt å matche guttene, men på samme tid la de være litt ulike. Derfor er det så fint at denne kolleksjonen har en rød tråd, og man kan sette sammen forskjellige styles selv. Den nydelige petrol fargen på genseren falt jeg pladask for. Kanskje det også finnes garn i denne fargen?

IMG_0941

Jeg synes det er vanskeligere til større de blir å finne plagg å strikke til dem. Det blir ikke like mye brukt som før – og de har gjerne egne meninger om hva de ønsker å kle på seg. Klassisk cardigan derimot, den kunne vi hatt skapet fullt av. Så enkel, samtidig som den kan varieres i det uendelige. En perfekt jakke du kan bruke til alt og strikker du en i ull/bomull også, så kan den brukes året rundt. Den grå Ulrik har er strikket i Sandnes garn Duo og har blitt godt brukt, men holder seg fortsatt like fin. Oppskriften på klassisk cardigan finner du hos Ministrikk. 

IMG_0948 (2)